Popularność śniadań na mieście rośnie. Coraz więcej osób traktuje to kulinarne otwarcie nowego dnia jako okazję do spotkań towarzyskich, biznesowych czy rodzinnych. Zespół Restaurant Week już od pięciu lat prowadzi akcję Breakfast Week, by popularyzować spożywanie śniadań w ciekawych lokalach.

Śniadaniowe trendy

Goście lokali szukają śniadań, które są nośnikiem ich nostalgicznych wspomnień, egzotycznych podróży kulinarnych i nowoczesnej formy. Ola Skałkowska, PR manager Restaurat Week mówi, że wśród najgorętszych trendów śniadaniowych króluje obecnie skandynawski minimalizm, który zachwyca puchatymi omletami i otwartymi kanapkami w formie wędzonej ryby na żytnim chlebie. Coraz większą popularność zdobywa również nurt „prosto z pola”, stawiający na lokalne produkty, świeżo wypiekane pieczywo i dania tworzone od podstaw. Wspomina o Newstalgii. Jest to sentymentalny powrót do dzieciństwa w stylu premium, gdzie królują kremowe owsianki i kasza manna z syropem malinowym. Zwraca też uwagę na jajochlebki, czyli tosty francuskie w nowoczesnym wydaniu, z kreatywnymi dodatkami i chrupiącą skórką oraz zjawisko pikantnych poranków, czyli mocno przyprawionych śniadania z charakterem, takich jak shakshuka z harissą czy burrito z ostrą salsą.

Śniadanie w lokalu Bonjour (fot. Restaurant Week)

Piąta edycja Breakfast Week

Obecnie trwa 5. edycja BreakfastWeek, akcji organizowanej przez twórców Restaurant Week. Festiwal ten cieszy się rosnącym zainteresowaniem i na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń towarzysko-kulinarnych w Polsce. Ola Skałkowska mówi, że zespół Restaurant Week zachęca do odkrywania nowych miejsc i śniadaniowych smaków oraz wspierania lokalnych restauracji i kawiarni. Hasło obecnej edycji BreakfastWeek to Wejdź w tryb śniadaniowy! Ma ono zachęcać do odkrywania nowych smaków i wychodzenia poza codzienną rutynę. – To zaproszenie do celebrowania poranków w wyjątkowy sposób – w gronie bliskich, przy popisowym śniadaniu, które może całkowicie odmienić sposób myślenia o tym posiłku. Festiwal to idealna okazja, by zmienić rytm swoich poranków, spróbować autorskich dań w najlepszych śniadaniowniach i poczuć prawdziwą radość płynącą z dobrze rozpoczętego dniadodaje Ola Skałkowska.

Śniadanie ostre (fot. Restaurant Week)

W tegorocznej edycji BreakfastWeek bierze udział ponad 100 restauracji, oferujących autorskie śniadania. To nie tylko kawiarnie, ale także restauracje i koncepty kulinarne, które serwują wyjątkowe poranne menu, łącząc tradycję z nowoczesnymi trendami. – Na przykład w stołecznej Panattoni Cafe można spróbować śniadaniowej rewolucji w postaci gofra z wołowiną bulgogi, sadzonym jajkiem i orientalnymi warzywami lub jego wersji wegetariańskiej z serem korycińskim, pesto i jajkiem poche. W Wyraj (Browary Warszawskie) królują podpłomyki, czyli chrupiące placki, serwowane z karmelizowanym boczkiem w miodzie i polskim serem lub w roślinnej odsłonie z pastą z soczewicy i owczo-kozim twarogiem. Z kolei Hotelu Flaner i restauracja Zwierciadło Restaurant & Cocktail Bar oferują brioche z kaszanką, duszonymi jabłkami w cydrze i jajkiem w koszulce albo wersję z marynowanym łososiem, wakame i awokado – wylicza Ola Skałkowska.


Dobre śniadanie zdaniem zespołu Restaurant Week

– To takie, które sprawia, że nie chce się kończyć poranka! To chrupiące tosty z awokado i jajkiem w koszulce, które pęknie przy pierwszym nacięciu. To puszyste pankejki z masłem orzechowym i malinami, które wciągają kawałek po kawałku. To też porządna shakshuka z chrupiącą bagietką, która pozwala wybrać ostatnią kroplę sosu. Ale śniadanie to nie tylko jedzenie – to klimat! Dobra kawa, fajna restauracja i ludzie, z którymi można celebrować poranek. Bo najlepsze dni zaczynają się od dobrego śniadania. – mówi Ola Skałkowska. Zespół Restaurant Week gorąca zachęca restauratorów do włączania oferty śniadaniowej, co pozwala na przyciągnięcie szerszej grupy gości, zwiększenie obrotów oraz budowanie lojalności. – Śniadania stają się coraz bardziej popularne, a różnorodność menu śniadaniowego może wyróżnić restaurację na tle konkurencji i zaspokoić rosnące oczekiwania konsumentów.– podsumowuje Ola Skałkowska.

Zdjęcie główne: Restaurant Week

Autor