Znamy program jesiennej konferencji MADE FOR Restaurant pełen INTERNAL POWER! 18 listopada na zaproszenie miasta SOPOT w gronie ponad 500 restauratorów z całej Polski będzie można wysłuchać prognoz dla gastronomii na 2026 rok.

INTERNAL POWER – słowo klucz konferencji Made for Restaurant w Sopocie

INTERNAL POWER to koncepcja, która pokazuje, że prawdziwa i długotrwała siła restauracji nie bierze się z zewnętrznych dekoracji i krzykliwych komunikatów. Przeciwnie źródło rozwoju tkwi wewnątrz – w strategii, w ludziach i w wartościach.

Kropką nad i zbudowanego na podstawie powyższego przekazu programu będzie obecność gościa specjalnego – brytyjskiego naukowca, prof. Oxfordu Charles’a Spence’a. Jest on autorem „Gastrofizyki” oraz najnowszej publikacji „Digital Dining”. Charles Spence opowie uczestnikom konferencji, jaki wpływ na jedzenie mają innowacje w dobie wszechobecnych technologii. W końcu zostanie także zaprezentowana trzecia edycja Badania i Raportu MADE FOR RESTAURANT o stanie polskiej gastronomii. Ma on ułatwić przedsiębiorcom działania w branży HORECA w 2026 roku.

Co jeszcze w programie Made for Restaurant w Sopocie

  • Merytoryczne złote strzały dla dochodowych restauracji – wykłady, debaty, prezentacje
    i rozpasane konsumpcje
  • MADE TANK – nowy dynamiczny format biorący na warsztat realne wyzwania dzisiejszej gastronomii
  • SHOW KULINARNE “Internal Power”, połączenie gastrofizyki, digitalizacji i psychologii,
    by wykreować menu idealne
  • FOR DATING – ulubione debaty restauratorów przy okrągłych stołach w poszukiwaniu niuansów INTERNAL POWER
  • Ogłoszenie nagrodzonych TOP 10 Restauratorów w kategorii Evergreen
  • DEGUSTACJE gastrofizycznych dzieł najlepszych szefów kuchni i restauracji w Polsce

Made for Restaurant – dlaczego Sopot?

Powiem z przymrużeniem oka za każdym razem na MFR szukamy punktu G, jak Gastronomia, i liczę, że Sopot przybliży nas w tych poszukiwaniach. To będzie refleksja nad możliwościami, jakie niesie Polska jako szybko rozwijający się, nowoczesny kraj. Kraj, który zaskakuje odwiedzających świetnym poziomem gastronomii oraz możliwościami biznesowymi. Przybliżymy zmiany pokoleniowe, zastanowimy się nad tym, jakie są szanse i bariery polityczne, gospodarcze, prawne oraz mentalne. Bądźcie z nami! – mówi Agnieszka Małkiewicz, organizatorka MFR

– Sopot to wyjątkowe miejsce na mapie polskiej gastronomii. Edycja MFR poświęcona wewnętrznej mocy i dynamicznemu rozwojowi doskonale oddaje ducha naszego miasta: kreatywnego, przedsiębiorczego i otwartego na nowe idee. Sopocka kuchnia zachwyca jakością, lokalnością i odwagą w sięganiu po światowe inspiracje.  Wysoki poziom obsługi, smak, jakość i różnorodność – to wszystko przyciąga turystów, dla których podróżowanie wiąże się również z poszukiwaniem wyjątkowych doznań kulinarnych. Jestem więc przekonana, że uczestników konferencji czeka wiele inspirujących rozmów, z których narodzą się pomysły i rozwiązania na przyszłość – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim.

Którzy szefowie kuchni pokażą swoje INTERNAL POWER na Made for Restaurant

Swojej INTERNAL POWER zaprezentują szefowie kuchni:

  • Rafał Lorenc (Mamma, Fuego, Mezalians),
  • Patryk Dolatowski (Mezalians),
  • Pablo Stachów (Under Seoul),
  • Dawid Wrzesiński (Makaronowa),
  • Łukasz Konik reprezentujący firmę Winterhalter,
  • Krzysztof Konieczny (Neon) we współpracy z firmą Bunge,
  • Jacek Koprowski (Fino) we współpracy z firmą Bunge,
  • Radosław Janicki (CASA CUBEDDU)

Jednocześnie towarzyszyć im będą barmani:

  • Maciej Majewski,
  • Alex Tatarinow (NEON),
  • Bartosz Jankuniec (Flisak 76 Gdańsk),
  • Bartek Krzak (Restauracja Content),
  • Sommelier Marcin Piwko (Vininova).

Cocktail bar, stołówka czy może fine dining. Jaki model biznesowy wybrać w 2026 roku?

Godny uwagi wydaje się panel dyskusyjny INTERNAL POWER w inwestycjach gastro. To tu Marcin Wajda z Winterhalter wraz ze swoimi gośćmi przeanalizuje, jaki model biznesowy wybrać, jeśli w nowym roku kogoś najdzie ochota na otworzenie restauracji. Czy powinny to być cocktail bar, stołówka czy może fine dining? Bezsprzecznie nie chodzi tu tylko o decyzje biznesowe, ale też o zgodę z samym sobą.

Dla mnie źródłem wewnętrznej siły jest codzienna energia, którą daje mi kontakt z ludźmi – w pracy i poza nią – tak mówi o swoich inspiracjach Marcin Wajda. – Siłę czerpię z pracy zespołowej, zaufania i wspólnych wartości, które łączą nas zarówno w organizacji, jak i w branży gastronomicznej. To daje poczucie sensu i sprawia, że nawet w wymagających momentach łatwiej znaleźć motywację do działania – podkreśla.

Marcin Wajda do rozmowy zaprosił Beniamina Bieleckiego (Bibenda, Barbara), Michała Wołczyka (L’ENTRE VILLES), Marka Zarkhina (m.in. Rest. Baczewskich, Browar Warszawski, Szklarnia), Przemysława Konieczyńskiego (Magnicity, Highline Warsaw, HighGarden Rooftop Lounge) oraz Fabiana Fejdasza (Sanszajn, Cyrk Poznań).

Odpady biodegradowalne i opakowania – INTERNAL problem

Z jednej strony dla gości restauracja to koncept, jedzenie, obsługa. Z drugiej dla restauratorów to konieczność radzenia sobie na zapleczu z prozą życia, m.in. odpadami biodegradowalnymi i opakowaniami. Na pewno pod coraz bardziej rygorystycznymi unijnymi i krajowymi normami nie jest to łatwe. W konsekwencji czy to jest nasz INTERNAL problem, a może nawet da się na tym zarobić? O tym z inicjatywy REFOOD dyskutować będą: Leszek Szczepaniak (Bon Vivant Advisory), Bartłomiej Małkiewicz (kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak), Mateusz Lubojański (Focus Hotels S.A.), Robert Maraszkiewicz (REFOOD), Joanna Krupicka (AVOCADO) oraz Maja Roszczybiuk (Lake Hill Resort & Spa).

Zarejestruj się na Made for Restaurant

Dla właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych i firm cateringowych oraz akredytowanych mediów udział jest bezpłatny – obowiązuje wcześniejsza REJESTRACJA.

Dla producentów i dostawców dla branży HORECA wydarzenie jest biletowane.

Liczba miejsc ograniczona – ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Rejestracja: https://madeforrestaurant.pl/madeforrestaurant-sopot-2025/

Autor