Wino jako element storytellingu. Jak wykorzystać historię wina, regionu i producenta, aby stworzyć unikalne doświadczenie dla gości?

– Wino to przygoda, która właściwie nigdy się nie kończy. Każda butelka to historia zamknięta w szkle. Wino to wreszcie  wielowiekowa tradycja i olbrzymia pasja tych, którzy za nią stoją. 

Zatem zbudowanie pasjonującej opowieści nie jest tu zadaniem trudnym. Warto podjąć to wyzwanie, bo – jak pokazują badania – zbudowanie ciekawej  historii wokół danej marki, w znacznym stopniu wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.  

W całej „zabawie” nie chodzi oczywiście o suche fakty, ale emocje. To nie toczy się tu gra. 

W przypadku wina pole do popisu mamy bardzo szerokie. Wino to – w odróżnieniu od wódki czy piwa –  nie tylko alkohol produkowany na masową skalę. 

To rolnicy, gospodarstwa, słowem – cała masa ludzi zaangażowanych w ten wyjątkowy proces.

W pełni zgadzamy się, z opinią, że wino to  nauka, kiedy je tworzymy, sztuka, kiedy je degustujemy i kultura, kiedy o nim rozmawiamy.

By ułatwić budowanie tych winnych opowieści restauratorom czy handlowcom, firma Partner Center stworzyła specjalny portal: www.winopedia.pl 

Dzięki temu narzędziu osoby związane z branżą HoReCa – kelnerzy czy sommelierzy – mogą z łatwością znaleźć wiele ciekawych informacji o winie, a w szczególności o historii winnicy,  szczepie, rejonie itp.  Każde wino ma swoją historię i każda jest równie ciekawa. To od kelnera i jego zaangażowania zależy to, w jaki sposób wykorzysta tę wiedzę i zachęci gości restauracji do sięgnięcia po kolejną butelkę wina. 

Wygląda to tak: https://winopedia.pl/robert-mondavi-napa-valley-reserve-cabernet-sauvignon/

Autor