Dla spółki Partner Center, specjalizującej się w dystrybucji win oraz innych alkoholi, partnerstwo to nie hasło, ale jedna z kluczowych wartości, której hołduje firma. Na jakie podejście z jej strony mogą liczyć podmioty działające w branży HoReCa?

– Naszą ambicją jest, aby każdy konsument mógł wypić w restauracjach wino świetnej jakości w przystępnych cenach – podkreśla Tomasz Głoskowski, wiceprezes i dyrektor generalny Partner Center. O to, aby tak było dbają dyrektorzy i szefowie makroregionów zatrudnieni przez firmę w dziale HoReCa. Podczas spotkań z restauratorami, zespół HoReCa pracuje nad tym, aby pomóc im stworzyć kartę win precyzyjnie dopasowaną do profilu danego lokalu. Członkowie tego zespołu dzielą się z klientami doświadczeniem, wspierają ich radą, inspirują prezentując nowości. Uczą też menedżerów restauracji, jak właściwie serwować wino i dobierać je do potraw.

Wiedza o winie działa na plus

– Konsumenci są coraz bardziej świadomi wyborów, jakich dokonują w zakresie win. Ich wiedza nie ogranicza się wyłącznie do bardzo podstawowego różnicowania win na białe i czerwone. Obserwuję, że ich wymagania wzrosły. Dziś poszukują konkretnych szczepów, kupaży i win z konkretnych miejsc. Są też głęboko zainteresowani historią winnic i rodzin, które stoją za danym produktem – zaznacza Krzysztof Apostolidis, założyciel i prezes Partner Center. Dla restauratorów oznacza to, że i oni muszą być w temacie win odpowiednio wyedukowani.

– Jedna z naszych aplikacji – winopedia.pl, w łatwy i intuicyjny sposób pomaga w pogłębianie wiedzy o winach i markach wszystkim pracownikom naszego działu HoReCa oraz naszym klientom. Ciągle rozwijamy to narzędzie, aby również konsumenci mogli być w pełni wciągnięci w historię produktu, który kelner nalewa im do kieliszka – mówi Tomasz Głoskowski.

Kolejnym narzędziem edukacyjnym, jakie Partner Center zapewnia przedstawicielom branży HoReCa jest platforma e-learningowa „Wino na plus”. – Zamieściliśmy na niej szkolenia z zakresu właściwego serwisu wina oraz upsellingu dla restauratorów i kelnerów. Materiały edukacyjne zakładają poszerzenie kompetencji o zagadnienia pomagające w prowadzeniu biznesu w branży HoReCa, a także zwiększeniu zysków ze sprzedaży wina u naszych klientów – wyjaśnia Piotr Wieloch, członek zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i eksportu w Partner Center.

Klienci Partner Center mają też do dyspozycji platformę B2B , która pozwala im samodzielnie złożyć zamówienie na wina i inne alkohole dostępne w portfolio firmy o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces odbywa się szybko, bez zbędnej biurokracji, z możliwością śledzenia postępów w jego realizacji.

Nowości wybierane przez ekspertów

Spółka robi wszystko, aby odpowiadać na zapotrzebowanie wymagającego rynku. Dążąc do tego, żeby oferta win pokrywała się z rosnącymi oczekiwaniami klientów, Partner Center poszerza grono dostawców, których szuka na całym świecie. Rozbudowując asortyment o nowe, ciekawe produkty, firma zwraca uwagę na to, by był w nim duży wybór win wegańskich i ekologicznych.

– Wszystkie nowości testujemy sami – w naszej kadrze są wykwalifikowani sommelierzy. Nowe produkty zgłaszamy też do oceny jury w polskich i międzynarodowych konkursach takich jak Decanter, Warsaw Spirit Competiton czy Wino na Medal –podkreśla Krzysztof Apostolidis. – Możemy się pochwalić, że w 2023 roku nasze alkohole zdobyły kilka prestiżowych nagród – dodaje.

Wsparcie fachowców-pasjonatów

Misją Partner Center jest też dzielenie się pasją i miłością do wina. Firma stara się zaszczepić je także ponad stu etatowym pracownikom, z których blisko 3/4 to handlowcy, rozproszeni po całej Polsce. W każdym województwie pracuje ich kilku, w ciągu roku odbywają oni ponad 37 tysięcy wizyt handlowych u kontrahentów, rocznie przejeżdżając ponad 3 miliony km.

– Zależy nam na tym, by pracownicy czuli się dobrze w strukturach Partner Center. Żeby dać im poczucie pewności i kompetencje niezbędne w trakcie spotkań z klientami inwestujemy w szkolenia dla doradców do spraw wina – mówi prezes spółki Krzysztof Apostolidis wspomina w tym kontekście wyróżnienie firmy Partner Center odznaką Dobrego Pracodawcy 2023 w konkursie Liderów Społecznie Odpowiedzialnych, z którego jest wyjątkowo dumny,

Transparentność kluczem do sukcesu

Firma Partner Center ma ambitne plany na przyszłość. – Chcemy być liderem wśród importerów i producentów win w Polsce, zarówno w segmencie win podstawowych, jak i premium. Rozwijamy nowe kategorie produktowe – zapowiada Piotr Wieloch (te kategorie to głównie alkohole mocne, szczególnie kraftowe). Jak podkreśla, tego celu nie da się osiągnąć bez przejrzystych relacji w procesach biznesowych na każdym szczeblu, dlatego ich tworzenie jest dla firmy jednym z priorytetów. Otwartość, przejrzystość i partnerstwo to wartości, które ułatwiają nam budowanie zaufania do naszych marek, zaufania do naszych działań oraz wiarę w przyszłość – argumentuje Piotr Wieloch.

Partner Center jest i chce nadal być firmą odpowiedzialną społecznie. Nie tylko wspiera akcje charytatywne i działania społeczne, ale i propaguje odpowiedzialne spożywanie alkoholu. – Nasze aktywności mają na celu zmianę mentalności zarówno na płaszczyźnie konsumpcji, jak i sprzedaży alkoholu. W strategię na najbliższe lata wpisaliśmy rozwój produktów bezalkoholowych, które nie odbiegają smakiem od tradycyjnych, a jednocześnie przez swoją obecność na stole nie wyklucza nikogo ze wspólnego biesiadowania – wyjaśnia Tomasz Głoskowski.

Od małego magazynu do współpracy z największymi sieciami hotelowymi

Firma Partner Center została założona w 1991 r. Jej twórca Krzysztof  Apostolidis, był wtedy znanym łódzkim przedsiębiorcą, społecznikiem oraz konsulem honorowy Królestwa Danii. Historia spółki zaczęła się od małego wynajętego magazyn i pierwszego transportu francuskich win: Champagne Moet et Chandon i Chateau Margaux oraz znanych win bordoskich Chaval Blanc oraz Chateau Lafite Rothschild Margaux.

Dziś Partner Center może poszczycić się pond 30-letnią obecnością na rynku, ogromnym centrum logistycznym zlokalizowanym w centrum Polski w Wolborzu, parotysięcznym gronem stałych odbiorców, wśród których znajdują się największe sieci hotelowe w Polsce.

Przy udziale wyłącznie polskiego kapitału, Partner Center wyrósł na jednego z liderów w branży alkoholowej. Firma importuje, produkuje i dystrybuuje wina oraz alkohole mocne: luksusowe brandy, wyjątkowe koniaki i swojskie wódki czyste (jest jednym z największym importerów win mołdawskich). W ofercie ma setki doskonałych trunków z renomowanych domów winiarskich Starego i Nowego Świata, wielokrotnie nagradzanych na międzynarodowych konkursach jakości alkoholi. Spółka Partner Center jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień. Otrzymała m.in. tytuł Importera Roku, Szafirową Statuetkę za Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz (dwukrotnie) Medal Europejski za dystrybucję win.