Nowa Gościnność – premiera inspirującej książki dla gastronomii
Najnowsza publikacja Patrycji Siwiec i Adama Pawłowskiego to praktyczny przewodnik pełen sprawdzonych strategii, historii sukcesów i inspirujących porad. Dzięki tej książce restauratorzy i managerowie nauczą się, jak tworzyć wyjątkowe doświadczenia, które elektryzują i budują lojalność gości.
O czym jest książka?
„Nowa Gościnność” to coś więcej niż poradnik – to manifest nowoczesnego podejścia do zarządzania restauracją. Autorzy przedstawiają kluczowe filary sukcesu w gastronomii, takie jak:
- Tworzenie niezapomnianych doświadczeń gości – jak budować relacje z gośćmi?
- Zarządzanie zespołem – Budowanie kultury pracy opartej na pasji, zaangażowaniu i profesjonalizmie.
- Adaptacja do nowych trendów i zmian społecznych – Wskazówki, jak reagować na dynamiczne zmiany w preferencjach kulinarnych i technologicznych. Jak współpracować w wielopokoleniowym zespole? Każdy rozdział zawiera praktyczne przykłady oraz narzędzia, które pomogą właścicielom lokali gastronomicznych wdrożyć opisywane strategie we własnym biznesie. Książka zawiera skrócony manual, czyli zapis standardów obsługi do wdrożenia, kwestionariusze z praktykami w branży oraz zupełnie nowe wywiady.
Co wyróżnia tę książkę w porównaniu do jej pierwszej edycji
- 350 stron praktycznych porad i wskazówek z życia wziętych.
- 6 nowych wywiadów (m.in. z Sorenem Ledetem – współwłaścicielem restauracji Geranium, uznanej w prestiżowym rankingu The World’s 50 Best Restaurants 2022 za najlepszą restaurację na świecie, Garethem Ferreirą MS – menadżerem restauracji CORE by Clare Smyth wyróżnionej trzema gwiazdkami Michelina).
- 10 nowych kwestionariuszy z właścicielami różnych konceptów gastronomicznych, którzy dzielą się m.in. wskazówkami gdzie szukają pracowników.
- Dwa zupełnie nowe rozdziały: „Zarządzanie zespołem w gastronomii” i „Psychologia gościnności”.
- Zaktualizowane i przebudowane pozostałe treści, m.in. obszerne rozdziały o obsłudze gościa i strukturze zespołu.
- Nowe tematy: procedura antymobbingowa, prawo pracy, dzieci w restauracji, stawianie granic gościom, konflikty w zespole, wypalenie zawodowe, kryzysy psychiczne, zarządzanie wielopokoleniowym zespołem.
Dla kogo jest ta książka?
Restauratorów i właścicieli lokali gastronomicznych, którzy chcą podnieść poziom swojej działalności.
- Managerów restauracji, kawiarni czy barów poszukujących skutecznych narzędzi zarządzania.
- Pasjonatów gastronomii, którzy myślą o rozpoczęciu własnego biznesu.